Випробування пристрою для динамічного гальмування кранових механізмів
DOI:
https://doi.org/10.20535/2409-7160.2023.XXIII.242063Ключові слова:
пристрій для динамічного гальмування, стендові випробування, механізм пересування крана, механічні характеристики асинхронного електродвигунаАнотація
Викладено конструкцію і принцип роботи розробленого пристрою для динамічного гальмування механізмів пересування вантажопідйомних кранів. Пристрій дозволяє реалізовувати наступні режими динамічного гальмування: автоматичний; автоматичний зі зворотним зв'язком від ланцюга ротора двигуна; керований. З метою перевірки працездатності та надійності пристрою у зазначених режимах, а також перевірки можливості формування оптимальних за динамічними навантаженнями та енергоспоживанням характеристик двигуна в режимі динамічного гальмування, проведено стендові випробування пристрою. Записано експериментальні осцилограми динамічного гальмування кранового асинхронного електродвигуна у зазначених режимах. Випробування показали, що мінімальний час гальмування отримано при четвертому положенні контролера (опір резисторів у ланцюзі ротора дорівнював 0,19 Ом) в автоматичному режимі, а мінімальна кількість обертів двигуна до зупинки (що характеризує шлях гальмування) - при третьому положенні контролера (опір дорівнював 0,56 Ом). Найбільш ефективне управління моментом гальмування двигуна у керованому режимі здійснюється при встановлені контролера у третьому або четвертому положеннях. Пристрій рекомендується застосовувати для плавного гальмування мостових, козлових, баштових, портальних та інших кранів. Автоматичні режими динамічного гальмування призначені для кранів, що працюють з однаковими або близькими по масі вантажами (грейферні, магнітні, розливочні та ін.). Керований режим динамічного гальмування доцільно використовувати на кранах, що здійснюють вантажно-розвантажувальні роботи з різними за масою вантажами. Проведені випробування показали, що пристрій має високу надійність і стабільність параметрів при роботі на всіх зазначених режимах. У порівнянні з традиційним гальмуванням противмиканням, пристрій дозволяє знизити динамічні навантаження металоконструкцій на 20-30%, амплітуду розгойдування вантажу більше ніж у два рази, електроспоживання - майже на 18%.
Посилання
Лобов Н. А. Динамика грузоподъемных кранов / Н. А. Лобов. – М. : Машиностроение, 1987. – 160 с.
Неженцев А.Б. Устройство для динамического торможения крановых механизмов // Materials of the XII International scientific and practical conference, «Science without borders», - 2016. Volume 19. Technical sciences. Sheffield. Science and education LTD – p. 32-35.
Неженцев А.Б. Схема устройства для динамического торможения крановых механизмов // Materiály XII mezinárodní vědecko - praktická conference «Dny vědy – 2016». - Díl 19. Technické vědy.: Praha. Publishing House «Education and Science» s.r.o, 2016 - str. 50-53.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Олексій Нєженцев
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з такими умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії CC BY 4.0, яка дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.