Випробування пристрою для динамічного гальмування кранових механізмів

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.20535/2409-7160.2023.XXIII.242063

Ключові слова:

пристрій для динамічного гальмування, стендові випробування, механізм пересування крана, механічні характеристики асинхронного електродвигуна

Анотація

Викладено конструкцію і принцип роботи розробленого пристрою для динамічного гальмування механізмів пересування вантажопідйомних кранів. Пристрій дозволяє реалізовувати наступні режими динамічного гальмування: автоматичний; автоматичний зі зворотним зв'язком від ланцюга ротора двигуна; керований. З метою перевірки працездатності та надійності пристрою у зазначених режимах, а також перевірки можливості формування оптимальних за динамічними навантаженнями та енергоспоживанням характеристик двигуна в режимі динамічного гальмування, проведено стендові випробування пристрою. Записано експериментальні осцилограми динамічного гальмування кранового асинхронного електродвигуна у зазначених режимах. Випробування показали, що мінімальний час гальмування отримано при четвертому положенні контролера (опір резисторів у ланцюзі ротора дорівнював 0,19 Ом) в автоматичному режимі, а мінімальна кількість обертів двигуна до зупинки (що характеризує шлях гальмування) - при третьому положенні контролера (опір дорівнював 0,56 Ом). Найбільш ефективне управління моментом гальмування двигуна у керованому режимі здійснюється при встановлені контролера у третьому або четвертому положеннях. Пристрій рекомендується застосовувати для плавного гальмування мостових, козлових, баштових, портальних та інших кранів. Автоматичні режими динамічного гальмування призначені для кранів, що працюють з однаковими або близькими по масі вантажами (грейферні, магнітні, розливочні та ін.). Керований режим динамічного гальмування доцільно використовувати на кранах, що здійснюють вантажно-розвантажувальні роботи з різними за масою вантажами. Проведені випробування показали, що пристрій має високу надійність і стабільність параметрів при роботі на всіх зазначених режимах. У порівнянні з традиційним гальмуванням противмиканням, пристрій дозволяє знизити динамічні навантаження металоконструкцій на 20-30%, амплітуду розгойдування вантажу більше ніж у два рази, електроспоживання - майже на 18%.

Посилання

Лобов Н. А. Динамика грузоподъемных кранов / Н. А. Лобов. – М. : Машиностроение, 1987. – 160 с.

Неженцев А.Б. Устройство для динамического торможения крановых механизмов // Materials of the XII International scientific and practical conference, «Science without borders», - 2016. Volume 19. Technical sciences. Sheffield. Science and education LTD – p. 32-35.

Неженцев А.Б. Схема устройства для динамического торможения крановых механизмов // Materiály XII mezinárodní vědecko - praktická conference «Dny vědy – 2016». - Díl 19. Technické vědy.: Praha. Publishing House «Education and Science» s.r.o, 2016 - str. 50-53.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-09

Як цитувати

Нєженцев, О. (2023). Випробування пристрою для динамічного гальмування кранових механізмів. Матеріали науково-технічної конференції "Прогресивна техніка, технологія та інженерна освіта", (XXIII), 157–160. https://doi.org/10.20535/2409-7160.2023.XXIII.242063

Номер

Розділ

ПРОГРЕСИВНА ТЕХНІКА І ТЕХНОЛОГІЯ МАШИНОБУДУВАННЯ