Підвищення довговічності високонавантажених деталей і вузлів дорожньо-будівельної техніки та транспортних засобів
DOI:
https://doi.org/10.20535/.2024.XXIV.321790Ключові слова:
транспортні засоби, інженерія поверхні, вузли тертя, високонавантаженні деталіАнотація
На основі інформаційних джерел зроблена класифікація методів інженерії поверхні. Наведений аналіз і порівняльна характеристика традиційних технологій зміцнення і підвищення зносостійкості та ресурсу високонавантажених деталей і вузлів виробів машинобудівної галузі і транспортних засобів. Показані їх недоліки, які стосуються виробів, що працюють з великими навантаженнями та в несприятливих умовах експлуатації. Запропонована комбінована технологія, яка ґрунтується на принципах дискретного зміцнення поверхні деталей. Наведена суть технології, її переваги і теоретичні обґрунтування процесів, що відбуваються в поверхневих шарах деталей та впливають на трибологічні і зношувальні характеристики. Доведена доцільності використання даної технології шляхом численних експлуатаційні випробувань, які довели конкурентоспроможність запропонованої технології.
Посилання
- Посвятенко Е.К., Посвятенко Н.І., Головащук М.В. Передумови становлення науково-виробничого напрямку "Інженерія дискретних поверхонь"// Якість, стандартизація, контроль: теорія та практика: Матеріали 23-ї міжнар. наук.-практич. конф., 27–28 вересня 2023р. Київ: АТМ України, 2023. С.67–73
- Посвятенко Н.І., Посвятенко Е.К. Суть комбінованих методів інженерії поверхні деталей машин // Якість, стандартизація контроль: Теорія та практика: Матеріали 24-ї міжнар. наук.-практич. конф., 24–26 вересня 2024р. – Київ: АТМ України, 2024. С.109–113/
- Інженерія поверхні / К.А. Ющенко, Ю.С. Борисов, В.Д. Кузнецов, В.М. Корж. Київ: наук. думка, 2007. 558с.
- Континуальна і дискретно-континуальна модифікація поверхней деталей: монографія /М.А. Ткачук, С.С. Дьяченко, Е.К. Посвятенко та ін. Харків, 2015. 259 с.
- Improving the technology for restoring worn parts based on cold plastic deformation / Nemyrovskyi, Y., Otamanskyi, V., Shepelenko, I., & Posviatenko, N. Problems of Tribology V.29 № 3 /113-2024.PP. 31–42.
- Гончаров В.Г. Підвищення ресурсу транспортної техніки удосконаленням технології ремонту колінчастих валів: Автореф. … канд. техн. наук: 05.22.20 / В.Г. Гончаров: Харківський національний автомобільно-дорожній ун-т. – Х., 2008. – 19 с.
- Декл. пат. на корисну модель № 11798 Україна, МПК (2006), Е21Д21/00, В23Н9/00/ Спосіб формування зносостійкої поверхні металевих виробів / Гончаров В.Г., Клімова О.П. – № u200505864; заявл. 14.06.2005; опубл. 16.01.2006. Бюл. №1.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з такими умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії CC BY 4.0, яка дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.